Alma Regions

17 aluelehden asiakasviestintä on keskitetty.
Asiakaskokemuksen laatu nousee, kun prosessi tehostuu ja voidaan keskittyä oikeisiin asioihin.

”Haluamme helpottaa asiakasta hyödyntämään koko digipalettia, jonka hän on tilannut. Pääsemme nyt tehostamaan myyntiä ja asiakasviestintää oikea-aikaisemmin ja kohdennetummin sekä hyödyntämään näitä eri kanavia tehokkaammin.”

Pauliina Makkonen, myyntijohtaja, Alma Regions

Palvelukuvaus

Alman markkinointi, myynti ja johto voivat keskittyä nyt yhä enemmän palveluiden laatuun ja kampanjasuunnitteluun, kun manuaaliseen viestinlähetykseen ei mene aikaa. Kaikkien aluelehtien asiakastiedot ovat samassa paikassa, joten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa ja johtamisessa. Asiakaspalvelu ja myyntityö tehostuu, kun asiakkuuden mallit on harkitusti optimoitu.

Roger Studion ja Alma Regionsin yhteistyö alkoi markkinoinnin automaation visiotyöpajalla, joka tehtiin yhdessä viiden muun merkittävän sanomalehtimedian kanssa. Visiotyöpajan tuloksena kehitimme 25 asiakashoitomallia. Alma Regions aloittaa kolmella valitulla hoitomallilla sen 3 maakuntalehdelle ja 14 paikallislehdelle.

Markkinoinnin automaatiojärjestelmäksi valittiin iSteer Dialog, joka on Roger Studion itsensä kehittämä. Valitut asiakasviestintäkanavat ovat sähköposti, tekstiviesti, puhelinsoitot sekä postikirjeet. Viestintä pyritään aina tekemään asiakkaan profiilin ja tilausten mukaisesti, esimerkiksi sähköpostiviestintä vaihtaa ilmeensä kunkin lehtibrändin näköiseksi tunnistaen kenelle viestitään.

Tunnistetut hyödyt

Kun asiakas saa henkilökohtaisempaa ja laadukkaampaa palvelua ja viestintää, asiakastyytyväisyys ja asiakaskokemus paranee entisestään. Asiakas käyttää laajemmin koko pakettia, jonka on tilannut printistä digipalveluihin.

Johdolle

  • Syvempi asiakaskannan ymmärrys ja tiedon hyödyntäminen johtamisessa.

Markkinoinnille ja viestinnälle

  • Mahdollistaa toiminnan fokuksen kääntämisen tuotelähtöisestä asiakaslähtöiseksi
  • Pystytään toteuttamaan useita asiakashoitomalleja samanaikaisesti
  • Asiakkaiden tehokas ohjaaminen digitaalisiin kanaviin ja käytön aktivoiminen hoitomalleilla

Myynnille

  • Manuaalinen työ vähenee ja jää aikaa myynnin suunnitteluun ja analysointiin.
  • Tavoitetaan paremmin oikeat asiakkaat oikeaan aikaan.
  • Pystytään reagoimaan nopeammin ja optimoimaan toimenpiteitä.
  • Asiakaspoistuma-analyysitiedon hyödyntäminen asiakkuuden hoidossa.

Roolit

ASIAKAS

Alma Media - Alma Regions

TOTEUTUS

Roger Studio

TOTEUTETTU RATKAISU

iSteer Dialog Markkinoinnin automaatio -järjestelmä

TEKIJÄT

Visio & Suunnittelu
Pauliina Makkonen, myyntijohtaja,
Alma Regions
Minna Hammar, myyntipäällikkö,
Alma Regions

Ville Loppinen, markkinoinnin automaatio -arkkitehti
András Lehtinen, markkinoinnin automaatio -asiantuntija
Maria Könkkölä, markkinoinnin automaatio -asiantuntija

Projektijohto
Pauliina Makkonen, projektin omistaja
Maria Könkkölä, projektipäällikkö

Tekninen toteutus
Kimmo Virtanen, tietovarasto
Allan Holsti, kanavaintegraatiot
Aleksi Rossi, palveluympäristö