Helen

Tietoon pohjautuvat asiakkuuksien hoitomallit tarjoavat Helenin asiakkaille entistä paremman asiakas- ja palvelukokemuksen.

”Halusimme tehostaa ja personoida viestintää asiakkaan elinkaaren jokaisessa kosketuspisteessä. Aikaisemmin asiakaslistan poiminta vei paljon aikaa käsipelillä. Nyt asiakaspalvelulla on 15 minuutissa haluttu kohderyhmä ja viesti valmiina.”

Mari Eskelinen, asiakaspalvelupäällikkö, Helen Oy

Yksittäisistä tehtävistä kokonaiseen asiakkuuden hoitoon

Helen hyödyntää markkinoinnin automaatiota kuluttaja-asiakkaiden asiakaskokemuksen parantamiseen sekä jatkomyyntiprosessien hallinnointiin. Sen avulla voidaan parantaa asiakaspalvelukokemusta, sillä asiakkaan jokaisessa palvelutilanteessa voidaan hyödyntää aikasempaa asiointitietoa. Esimerkiksi sähköposteja lähetetään paljon ja on tärkeää asiakaspalvelulle tietää kuka asiakas on kyseessä. Asiakkaan kokemus on henkilökohtaisempi ja asiakaspalvelijan työ helpottuu, kun saatavilla on enemmän tietoa kyseisen asiakkaan tarpeista.

Helenin asiakkuuksien hoitomallien säännöt, ajastus ja toimenpiteet hallitaan Rogerin tarjoamalla palvelulla. Helen voi hyödyntää kaikkea omistamaansa asiakastieto- ja myyntijärjestelmään tallennettua tietoa asiakkaidensa segmentointiin ja markkinointitoimenpiteiden kohdistamiseen. Aikaisemmin nämä asiakaslistat piti kerätä käsin ja lähettää manuaalisesti postikirjeitä tai yksittäisiä sähköposteja. Nyt kaiken tämän voi hoitaa tehokkaasti markkinointiautomaation avulla. Asiakassegmenteille on suunniteltu omat asiakastietoon pohjautuvat hoitomallit, jotka tarjoavat Helenin asiakkaille entistä paremman asiakas- ja palvelukokemuksen mahdollistamalla oikea-aikaista ja henkilökohtaisempaa viestintää.

Tehokkaampi ja henkilökohtaisempi viestintä jokaisessa asiakapalveluvaiheessa

Markkinointiviestinnän kohdennus on tarkkaa ja tehokasta. Kohdennus kattaa kaiken asiakas- ja sopimustiedon. Sen avulla on onnistuttu tehostamaan erityisesti asiakaspalvelutoimenpiteitä. Tähän mennessä tunnistettuja arkea parantavia hyötyjä ovat esimerkiksi:

Asiakkaalle

  • Relevanttia tietoa omasta asiakkuudesta ja sopimusasioista.
  • Yksilöllinen asiakas- ja palvelukokemus.

Asiakaspalvelulle ja asiakasviestinnälle

  • Ajantasainen tieto kuka asiakas on kyseessä ja millainen viestintähistoria asiakkaan kanssa on.
  • Kohderyhmälistojen ja kohdennetun viestinnän tekeminen on helppoa ja nopeaa.

Koko organisaatiolle

  • Oikea-aikainen viestintä on selvästi estänyt asiakaspoistumaa.

Roolit:

Asiakas

Helen Oy

Toteutus

Roger Studio

Mahdollistava teknologia

iSteer Dialog Markkinoinnin automaatio -järjestelmä

Tekijät Helen

Mari Eskelinen, Liiketoiminnan kehitys & projektipäällikkö
Sari Korpi, Palvelun omistaja
Merja Lindström, Tekniset integraatiot

Tekijät Roger

Ville Loppinen, markkinoinnin automaatio -arkkitehti
András Lehtinen, markkinoinnin automaatio -asiantuntija
Kimmo Virtanen, Asiakastiedon ja kanavien integraatiot
Allan Holsti, asiakastiedon ja kanavien integraatiot
Jenni Hirvensalo, Projektipäällikkö

Lisätietoja Niclakselta

Niclas Reijonen
Chief Customer Officer
niclas.reijonen@rogerstudio.fi
+358 440777600
LinkedIn

Helen