Blogi

ASIAKASKOKEMUS

Lindström Lounge on uusi tapa tehdä yhteistyötä asiakkaiden kanssa

Kirjoittaja , marraskuu 1, 2019

Asiakkaamme Lindström haluaa vauhdittaa jatkuvaa uudistumista – Lindström Lounge on uusi erilainen tapa tehdä yhteis- ja kehitystyötä

Lindström Lounge on aktiivinen yhteisö, johon Lindström kutsuu avainasiakkaitaan. Tavoitteena on yhteissuunnittelun ja kerätyn datan avulla ratkoa haasteita sekä kehittää tulevaisuuden prosesseja, palveluita ja tuotteita. Vuosittain järjestetään jopa 400 työpajatapahtumaa ympäri Suomea.

Lindström haluaa auttaa asiakkaitaan olemaan entistä parempia ja kehittymään jatkuvasti. Tavoitteena on innovoida parempaa tulevaisuutta ja luoda yhteisö, joka tukee sekä omaa että yhteistä kehittymistä. Tätä varten olemme luoneet yhdessä Lindströmin kanssa Lindström Lounge -konseptin eli innovaatiotyöpajat ja yhteisön. Konseptia on työstetty strategiatyön jälkeen palvelumuotoilun metodeilla ja sen kehitys jatkuu palautteen sekä tulosten myötä.

Syksyllä 2019 järjestetään ensimmäiset innovaatiotyöpajat ympäri Suomea. Yhteisön tapaamisissa ratkaistaan asiakkaiden haasteita sekä ideoidaan uusia mahdollisuuksia.

Lindström kehittää asiakaskokemusta satojen asiakasyritysten kanssa vuosittain. Tavoitteenamme on saada tietoa toimialasta. Autamme asiakkaitamme onnistumaan yksilöinä ja yrityksinä,

kuvailee Lindström Oy:n maajohtaja Pasi Saarinen.

Lindström on 170 vuotta vanha perheyritys ja yksi Euroopan johtavista tekstiilipalveluyrityksistä. Lindströmin asiakasverkostoon kuuluu jo pelkästään Suomessa tuhansia yrityksiä ja Lindströmillä on toimintaa 24 maassa. Lindström on vienyt jatkuvasti asioita eteenpäin ja ollut esimerkiksi kiertotaloudessa arvostettu suunnannäyttäjä.

Lindström Loungessa yhteisö toimii ennakkoluulottomasti asiakaskokemuksen sekä liiketoiminnan ja sen kautta suomalaisen yhteiskunnan ja arjen kehittäjänä,

jatkaa Saarinen.

Yhteisön vaikuttavuus sekä datalla johtaminen nousevat tärkeiksi teemoiksi. Loungessa hyödynnetään yhteiskehittämisen metodeja sekä tulevaisuuden ennakointia Futures Platform -työkalun avulla. Samalla osallistuneet yritykset ja jäsenet hyötyvät uuden oppimisesta ja verkostoitumisesta. Palvelun kehittäminen, uudet innovaatiot ja toiminnot sekä kestävä kehitys tulevat näkymään tuloksissa.

#innovaatio #asiakaskokemus #yhteistyö # kehittyminen #design #teho #kiertotalous #prosessi #tehostaminen #muutos #lindström

Lue lisää aiheesta Lindstömin sivuilta.

Bannerin kuvan ottanut valokuvaaja Mikko Ala-Peijari, Photocom. 

Jaa kirjoitus:

ASIAKASKOKEMUS

Asiakaspolun kuvaaminen on ensimmäinen askel asiakaskokemuksen kehittämisessä

Kirjoittaja , syyskuu 10, 2019

Asiakaspolku on kuvaus potentiaalisen asiakkaan saapumisesta organisaation kiertoradalle jo vaiheessa, jossa asiakas vasta unelmoi saavansa hyötyä tai apua tarpeisiinsa, sekä siitä eteenpäin läpi koko ostoprosessin ja palvelun aina takaisin uuteen tarpeen syntymiseen saakka. Meillä Rogerilla asiakas on asiakkaillemme tehtävän palvelukehityksen keskiössä. Jotta työskentelyn tiimellyksessä varmistamme kenelle palvelua kehitetään, auttaa kuvaus asiakkaan käyttäytymisestä ja tarpeista kyseisen … Jatka lukemista ”Asiakaspolun kuvaaminen on ensimmäinen askel asiakaskokemuksen kehittämisessä”

ASIAKASKOKEMUS

Case Caruna: Lisäarvoa ja innovaatioita asiakaspolun varrelta

Kirjoittaja , kesäkuu 6, 2019

Sähkönjakeluyhtiö Caruna haluaa olla edelläkävijänä mukana energiamarkkinoiden murroksessa voidakseen palvella asiakkaitaan entistä paremmin – myös tulevaisuudessa. Asiakaspolkutyöskentelyä hyödyntäen ideoimme yhdessä palveluja, jotka vastaavat asiakkaan tarpeisiin asiakkuuden eri vaiheissa. Digitalisaation ja kestävän kehityksen suuntauksen seurauksena alalla kuin alalla pohditaan toiminnan jatkumisen ja kasvun edellytyksiä. Caruna näkee muutoksen tuulet mahdollisuutena kehittää esimerkiksi yhteisöllisen sähköntuotannon palveluja. Jo siksi … Jatka lukemista ”Case Caruna: Lisäarvoa ja innovaatioita asiakaspolun varrelta”

PALVELUIDEN MUOTOILU

Palvelumuotoilijan puheenvuoro:
ongelmanratkaisua – ei rakettitiedettä

Kirjoittaja , toukokuu 22, 2019

Tuntuuko sinusta, että palvelumuotoilupuhe on usein ylätason termilepatusta vailla konkretiaa? Meistä ainakin tuntuu. Ja haluamme korjata asiantilan, sillä todellisuudessa on kyse hyvinkin käytännönläheisistä metodeista ja työkaluista, joilla kehittää asiakaskokemusta ja sitä kautta liiketoimintaa. Harva yritys voi tänä päivänä luoda tuotteen tai palvelun ja that’s it. Kehitys niin kutsutusti kehittyy ja tuotteen tai palvelun on kehityttävä … Jatka lukemista ”Palvelumuotoilijan puheenvuoro:
ongelmanratkaisua – ei rakettitiedettä”

ASIAKASDATAN HALLINTA

3 lääkettä asiakaskokemuksen ja erottuvuuden parantamiseen asiakastiedon avulla

Kirjoittaja , huhtikuu 25, 2019

Asiakasymmärryksen lisääminen tehoaa erottuvuuspuutteen oireisiin, parantaa vastustuskykyä kilpailijoihin sekä ennaltaehkäisee huonoja asiakaskokemuksia. Ymmärrykseen puolestaan tarvitaan dataa, ja oikein annosteltu tieto onkin erottuvuuden onnistumisen edellytys. Mitä ”erottuvuus” tarkoittaa? Olemme koonneet oheen kolmen kohdan hyväksi havaitun reseptin, joka havainnollistaa asiakasymmärryksen ja -tiedon hyödyntämisen tapoja. Kaikkia kolmea tapaa tarvitaan, ja niiden ideaali yhdistelmä muodostaa terveen tietokokonaisuuden. Jokaisen kolmesta … Jatka lukemista ”3 lääkettä asiakaskokemuksen ja erottuvuuden parantamiseen asiakastiedon avulla”

ASIAKASKOKEMUS

Anna markkinoinnin olla syypää sun asiakkaan hymyyn

Kirjoittaja , tammikuu 16, 2019

Markkinointia voidaan – joskus osin ansaitustikin – syyttää siitä, että sillä pyritään ohjaamaan sokeasti tottelevat ihmiset hankkimaan asioita, joita he eivät tarvitse. Mutta… Mitä jos markkinointi olisikin syypää sun asiakkaan hymyyn, koska se tekee asiakkaasi arjesta helpompaa ja hauskempaa? Suosittelu on kivikauden juttuja Jo aikana, jolloin ihmisten esi-isät asuivat luolissa oli olemassa markkinointia. Silloin se … Jatka lukemista ”Anna markkinoinnin olla syypää sun asiakkaan hymyyn”

MYYNNIN JOHTAMINEN

Diggi-loo diggi-ley – voita asiakas arvokkaalla digikokemuksella

Kirjoittaja , joulukuu 10, 2018

Jo useampi digiaalto on pyyhkäissyt perinteisen myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun yli. 2000-luvun alussa julistettiin, kuinka kaikista palveluista tulee tehdä digitaalisia. Digiunelman tavoitteluun teknologia ja palvelukehityksen ketterät menetelmät ovat antaneet mahtavia mahdollisuuksia. Mutta kuinkas sitten kävikään? “Diggi-loo diggi-ley, life is goin’ my way When I’m walkin’ in my golden shoe Everything I ever dreamed of has … Jatka lukemista ”Diggi-loo diggi-ley – voita asiakas arvokkaalla digikokemuksella”

HENKILÖSTÖKOKEMUS

Tunne johtaa henkilöstökokemusta

Kirjoittaja , kesäkuu 11, 2018

Hyvällä johtamisella on suora vaikutus yrityksen liikevaihtoon. Niin helppoa ja yksinkertaista se on. Johtajan tunnetaidot ja yrityksen tunnetilan ymmärtäminen on avainasemassa. Miksi tätä ei sitten osata johtaa paremmin? Miksi niin moni työntekijä ei löydä omaa paikkaansa yrityksestä? Paljon puhutaan Employee Experiencestä, EX:stä, henkilöstökokemuksesta, mutta mitä se oikeasti tarkoittaa? Kaiken taustalla on lopulta yksilö, jolla on … Jatka lukemista ”Tunne johtaa henkilöstökokemusta”

KÄYTTÄYTYMISEN MUOTOILU

Itsestäänselvää kuin hampaiden harjaus – tulevaisuuden menestyneimmät yritykset ovat osa rutiineja

Kirjoittaja ja , toukokuu 30, 2018

Mieli on taipuvainen kehittämään tapoja, joita toistamme arjessa alitajunnan ohjaamana. Kyse on rutiineista. Ne säästävät energiaa ja vapauttavat ajattelua uutta oppimista vaativiin asioihin. Yritykselle ihmisen rutiineihin kiinni pääseminen on lottovoitto. Maanantaiaamu, kello soi 7:50. Puoliunessa napautan kahvinkeittimen päälle. Hampaiden harjaus. Kahvi ja uutiset rauhassa. Kävellen töihin. Aamuni tuntuu kiireettömältä ja mukavalta. Ehkä juuri siksi ja … Jatka lukemista ”Itsestäänselvää kuin hampaiden harjaus – tulevaisuuden menestyneimmät yritykset ovat osa rutiineja”

VIERASKYNÄ

Amazon Books ja vertaismarkkinoiden sietämätön hankaluus

Kirjoittaja ja , toukokuu 7, 2018

C2C-markkinan arvioidaan Suomessa hivottelevan jo yli 500 miljoonan euron kokoa. Vertaismarkkinan arvioidaan kasvavan 10 prosentin vuosivauhtia, joten eipä ihme, että monessa yrityksessä raavitaan päätä sitä pohtiessa, millä tavoin C2C-ilmiö kaupallistetaan tulevaisuudessa. Onko vertaismarkkinan kaupallistaminen edes mahdollista? Yksittäisten kuluttajien välillä tapahtuvasta kaupankäynnistä leijonan osa, 80%, tapahtuu verkossa erilaisten myyntialustojen (esim. tori.fi, AirBnB) tai sosiaalisen median ryhmien … Jatka lukemista ”Amazon Books ja vertaismarkkinoiden sietämätön hankaluus”