Skip to content
← Back

Roger Studio ja Hubit yhdistävät HubSpot-pohjaisessa liiketoiminnassa

 

Hubit Oy tähtää Pohjoismaiden ykköseksi

- tavoitteena liikevaihdon viisinkertaistaminen kolmessa vuodessa

 Vuodesta 2018 HubSpot-liiketoiminnassa vahvaa kasvua tehnyt Hubit Oy siirtyy uuteen kokoluokkaan liiketoimintakaupalla. Osakejärjestelyssä Roger Studio Oy:n HubSpot-liiketoiminta siirtyi Hubit Oy:lle 1.5.2024 alkaen. Tämän kautta Hubitista tulee HubSpot-ekosysteemin merkittävin kumppani, kun kyseessä on erityisesti CRM:n ja myynnin kehittäminen ainutlaatuisen all-in-one-alustan avulla.

HubSpot kasvaa maailmanlaajuisesti yli 30 % vuosittain ja edellyttää, että myös kumppanit kasvavat ja kehittyvät samaa tahtia kattostrategian mukaisesti. Hubit Oy:n järjestely vastaa tähän ja antaa samalla elementit sekä orgaaniselle että epäorgaaniselle kasvulle, kohti vuodelle 2027 asetettua 10 miljoonan euron liikevaihtotavoitetta ja noin 90 asiantuntijan tiimiä. Koska markkinassa on tilaa, Hubitin tavoitteena on nopealla aikataululla nousta pohjoismaiden johtavaksi HubSpot-palveluntarjoajaksi.

”Markkinassa on paljon HubSpot-toimijoita, jotka ovat syntyneet mainostoimistojen palvelutarjoamaa täydentämään ja kertovat olevansa HubSpot-osaajia. Näiden toimijoiden osalta HubSpotin hyödyntäminen painottuu valitettavasti vain sivustojen rakentamiseen ja alustan kautta tapahtuvaan digitaaliseen markkinointiin ja se ei ole HubSpotin strateginen ydin, vaikka yksi merkittävistä elementeistä toki onkin. Tässä kohtaa Hubit erottuu muista vahvalla HubSpot-ekosysteemin kokonaisosaamisella, erityisesti painottuen liiketoiminnan digitalisoitumiseen, asiakastiedon hallintaan (CRM) ja myynnin kehittämiseen”, toteaa Hubit Oy:n hallituksessa toimiva Jari Laakso.

 

Jo nyt yksi pohjoismaiden johtavista Hubspot-osaajista

”HubSpot-toimijoiden markkina on nyt voimakkaassa muutoksessa ja Hubit tulee olemaan muutosta draivaava toimija. Tavoitteenamme on seuraavaksi neuvotella mukaan lisää pohjoismaisia organisaatioita, joiden osaamiset ja strategiset näkemykset täydentävät Hubitin portfoliota”, kertoo Hubit Oy:n hallituksen puheenjohtaja Jaakko Kievari.

Yhdistymisen myötä muodostuu jo tässä vaiheessa osaamiseltaan yksi pohjoismaiden johtavista HubSpotin avulla asiakkaidensa liiketoimintaa kehittävistä yrityksistä. Hubitin liikevaihto tulee nousemaan yli 2 miljoonan euron, yrityksessä työskentelee lähes kaksikymmentä henkilöä ja se on heti aloituspäivästään lähtien Suomen johtava HubSpot-pohjaisten ratkaisujen kumppani esimerkiksi autokaupan ja matkailun toimialoilla. Hubitin asiakkaita ovat mm. Autokeskus, Haltian, Hedin Automotive, Heeros, Helsinki Partners, Järvileasing, Levi Ski Resort, Lindström, Länsiauto, Mediateko, Messukeskus, Polarhouse, Posti ja Rukakeskus.

Hubitin toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.5.2024 alkaen Rogerilla pitkään HubSpot-liiketoiminnasta vastannut alan kokenut ammattilainen Sami Akseli. Aiemmin Hubitin toimitusjohtajana toiminut Tomi Lindholm-Yrjölä siirtyy kaupallisen johtajan rooliin. Lindholm on Pohjoismaiden kokeneimpia HubSpot-asiantuntijoita ja pitkäaikaisena kumppanina hän luotsaa yhä tiiviimpää yhteistyötä HubSpotin kanssa vahvistaen Hubitin tavoitetta olla super-limittynyt emoyhtiön strategian ja toimintatapojen kanssa.

Hallituksen muodostavat jo aiemminkin Hubit Oy:n hallituksessa vaikuttaneet Jari Laakso ja Petri Laakso sekä uusina Rogerin osakkaat Terho Norja ja Jaakko Kievari, joka toimii jatkossa myös hallituksen puheenjohtajana.

 

Hubitin strategian pohjantähtenä on positiivisia yllätyksiä tarjoava kumppanuusmalli ja kannattava kasvu

”Hyvästä palvelusta ja asiakaskokemuksesta puhutaan paljon, mutta kovin harvoin sitä konkretisoidaan. Meille se tarkoittaa sitä, että tavoitteemme on saada jokaiselta asiakkaaltamme varaukseton suosittelu yhteistyöstämme heidän kanssaan. Siinä on ihan reipas tavoite maassa, jossa viiden tähden kokemus vaatii poikkeuksellista onnistumista”, toteaa toimitusjohtaja Sami Akseli.

Hubit tarjoaa jatkossa täyden jatkuvan kumppanuuden palveluvalikoiman yritysten digitaalisesti ohjatun markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun kehittämiseen sekä operointiin modernin bisnesteknologian avulla. Rogerin mukaantulon myötä myös Hubitin tekninen ekosysteemi- ja rajapintaosaaminen kasvaa merkittävästi.

Orgaanisesta kasvusta vastaava Tomi Lindholm jatkaa: ”Kykymme toimia kumppanina asiakkaidemme liiketoiminnan digitaalisessa kehittämisessä on avainasemassa uusasiakasmyynnissämme. Palveluitamme on ilo tarjota, kun osaamisemme, kokemuksemme ja huipputyyppimme paitsi vakuuttavat asiakkaamme, myös lunastavat lupauksemme.”

Roger Studio jatkaa asiakasdataan, vaativiin järjestelmäintegraatioihin ja aplikaatiokehitykseen keskittyvänä organisaationa.

Hubitin vastatessa HubSpot-pohjaisesta liiketoiminnasta keskittyy Roger Studio asiakasdatan hyödyntämisen mahdollistamiseen ja datan laatua parantavien ratkaisuiden rakentamiseen sekä eri markkinapaikkojen kautta tarjottavien aplikaatioiden kehittämiseen. Roger Studio jatkaa keskittymistään näihin palveluihin sen hallituksen puheenjohtajan Terho Norjan johtamana.

 

Lisätietoja:

HUBIT

Jaakko Kievari, hallituksen puheenjohtaja, 050 554 3551, jaakko@hubit.fi

Sami Akseli, CEO, 050 994 2225, sami@hubit.fi

ROGER STUDIO

Terho Norja, Hallituksen puheenjohtaja, 050 403 3395, terho.norja@rogerstudio.fi